Upinion Messenger
Van survey naar conversationele UI
Upinion Messenger
Van survey naar conversationele UI
Achtergrond
Upinion is gestart als een tech bedrijf met een focus op (markt) onderzoek. EnĀ transformeert traditionele online surveys in een authentieke menselijke connectie met je klanten, werknemers en stakeholders zoals zij al met elkaar verbonden zijn. Krijg inzichten door de kracht van conversaties en vergroot de effectiviteit en impact van je onderzoek door de juiste beslissingen te kunnen nemen.
Upinion werkt samen of wordt gebruikt door onder andere Leiden Universiteit, World Health Organization, Oxfam Novib en Philips.
Briefing
Design mobile tools waarmee gebruikers in een doorlopende conversatie antwoorden en feedback kunnen geven op vragen en problemen die spelen.
Rol
Concept en strategie, UX en UI/visual design

Prototypes
Van survey naar conversationele UI

Concept
In designsprints hebben we met het team, bestaande uit de productowner, developers, marketeers en design, de richting bepaald en waar de mobile app aan moest voldoen. Het hebben van een doorlopend gesprek werd een voorwaarde om tot inzichten achter het verhaal van de gebruiker te komen.
Visualisatie
Hoe het werkt
Visualisatie
Hoe het werkt

Wireframes
In verschillende designsprints en iteraties met low fidelity wireframes heb ik vervolgens interactieve (Invision) high fidelity wireframes gemaakt. Deze werden gebruikt door de productowner en het development team om de technische basis te ontwerpen.
Wireframes
In verschillende designsprints en iteraties met low fidelity wireframes heb ik vervolgens interactieve (Invision) high fidelity wireframes gemaakt. Deze werden gebruikt door de productowner en het development team om de technische basis te ontwerpen.


Het eindproduct



