Upinion Messenger

Van survey naar conversationele UI

Upinion Messenger

Van survey naar conversationele UI

Achtergrond

Upinion is gestart als een tech bedrijf met een focus op (markt) onderzoek. EnĀ  transformeert traditionele online surveys in een authentieke menselijke connectie met je klanten, werknemers en stakeholders zoals zij al met elkaar verbonden zijn. Krijg inzichten door de kracht van conversaties en vergroot de effectiviteit en impact van je onderzoek door de juiste beslissingen te kunnen nemen.
Upinion werkt samen of wordt gebruikt door onder andere Leiden Universiteit, World Health Organization, Oxfam Novib en Philips.

Briefing

Design mobile tools waarmee gebruikers in een doorlopende conversatie antwoorden en feedback kunnen geven op vragen en problemen die spelen.

Rol

Concept en strategie, UX en UI/visual design

icon_new_section

Prototypes

Van survey naar conversationele UI

Concept

In designsprints hebben we met het team, bestaande uit de productowner, developers, marketeers en design, de richting bepaald en waar de mobile app aan moest voldoen. Het hebben van een doorlopend gesprek werd een voorwaarde om tot inzichten achter het verhaal van de gebruiker te komen.

Visualisatie
Hoe het werkt

Visualisatie
Hoe het werkt

Wireframes

In verschillende designsprints en iteraties met low fidelity wireframes heb ik vervolgens interactieve (Invision) high fidelity wireframes gemaakt. Deze werden gebruikt door de productowner en het development team om de technische basis te ontwerpen.

Wireframes

In verschillende designsprints en iteraties met low fidelity wireframes heb ik vervolgens interactieve (Invision) high fidelity wireframes gemaakt. Deze werden gebruikt door de productowner en het development team om de technische basis te ontwerpen.

icon_new_section

Het eindproduct